دانستنی, مقالات

سولاردام و ماکرویو چه تفاوتی دارند؟

تفاوت ماکروویو و سولاردام | فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ملل کالا در کرج

در عصر جدید موارد استفاده از ماکروویو و سولار دام در خانه‌ها بسیار افزایش یافته است. ممکن است به هنگام خرید هر یک از آن‌ها این سوال برایتان پیش آید که ماکروویو بهتر است یا سولادام؟ هر کدام از این وسایل، کاربردهایی که دارد به آشپزی بهتر افراد در خانه کمک می‌کند. حال برای اینکه بدانید تفاوت ماکروویو و سولاردام در چیست با فروشگاه لوازم خانگی ملل کالا  همراه باشید.

تفاوت سولاردام و ماکروویو

ماکروویو هر و سولاردام هر دو در دسته وسایلی بوده که توسط اشعه نوری و در زمان کم به پخت غذا کمک خواهند کرد. اجاق گازها نیز به ما در پخت غذا کمک می‌کنند؛ اما مدت زمانی که طول می‌کشد تا غذا روی آن پخته شود بسیار بیشتر از زمانی است که غذا را در ماکروویو یا سولاردام می‌پزیم. بسیاری از متخصصان تغذیه، استفاده از این دو وسیله را برای پخت غذا بهتر می‌دانند. چرا که به کمک آن‌ها ماده‌های معذی ریز موجود در مواد غذایی کمتر آسیب می‌بینند.

تعداد معدودی از افراد فکر میکنند که هر دو وسیله باعث سرطان‌زایی در افراد می‌شوند؛ البته تا کنون هیچ کدام از نتایج تحقیقاتی، بوجود آمدن این عارضه بوسیله اشعه مایکروویو و سولاردام را در افراد تایید نمی‌کند.

مایکروویو چطور عمل می‌کند؟

 مایکروویو توسط اشعه به پخت غذاهای گوناگون کمک می‌کند؛ به این معنا که سرعت تهیه غذا با آن بسیار کمتر از غذا درست‌کردن با گازهای معمولی است. دستورالعمل‌ها و مدت ‌زمانی که برای پخت مواد مختلف از طریق این وسیله پیشنهاد می‌شود هم کار پخت ‌وپز را برای کسانی که سررشتهٔ زیادی از آشپزی ندارند، آسان خواهد کرد. مدت زمان اندکی برای آماده‌سازی غذاهای مختلف با آن لازم است و این برای زندگی‌های امروزی واقعا ایده آل می‌باشد؛ اما مکانیزم و عملکرد مایکروویو دقیقا چگونه است؟ خرید آن برای کسی که در آشپزخانه خود فِر دارد نیز مفید است.

سولاردام چیست و چطور عمل می‌کند؟

سولاردام عملکردی مانند مایکروویو دارد، با این تفاوت که المنت‌های نوری (element) هم در آن قرار دارد. این المنت‌ها چه کاربردی دارند؟ در قسمت بالایی این وسیله، یعنی بالای محفظه پخت، هیتری زغالی وجود داشته که همان المنت نوری دستگاه خواهد بود. این هیترها هم از سمت پایین دستگاه، گرما و حرارت را به مادهٔ غذایی منتقل می‌کنند. با این اوصاف شاید بتوان گفت که سولاردام نسخهٔ مجهزتری از مایکروویو است. اما هنوز زود است که در دوراهی مایکروویو یا سولاردام به انتخابی قطعی برسیم. پس هنوز با ما همراه باشید. برای خرید ماکرو ویو و سولاردام با فروشگاه لوازم خانگی ملل کالا در تهران در تماس باشید

تفاوت ماکروویو و سولاردام در چیست؟

محفظهٔ پخت در سولاردام برخلاف مایکروویو که چهارگوش است، حالتی گرد و استوانه‌ای دارد و این یعنی، امواج از جهات مختلف، بهتر می‌توانند در غذا نفوذ کنند. هیتری که در سولارداموجود دارد، حرارت بسیار بالایی داشته و به همین علت گریل‌کردن موادی از جمله مرغ یا پخت پیتزا هم در آن سریع‌تر و بهتر از پخت با مایکروویو است. از دیگر تفاوت‌های میان این دو وسیله  شکل و ساختار محفظه‌شان می‌باشد.

سولاردام‌ها مجهز به سیستمی هستند که گرما و حرارت را از دو سمت بالا و پایین دستگاه به مواد غذایی انتقال داده و علاوه بر مایکروویو که کار پختن غذا را  با امواج را بر عهده دارد، امواج در کنار گرمایش هیترها و المنت نوری به پخته ‌شدن تند و سریع مواد کمک خواهند کرد. این امکانات سولاردام‌ها، موجب افزایش سرعت پخت نسبت به مایکروویو می‌شوند، برای مثال در عرض ۵ دقیقه، دمای مواد غذایی به بیش از ۳۰۰ سانتی‌گراد خواهد رسید.

فروشگاه لوازم خانگی ملل کالا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *